U okviru ZagrebDoxovog programa Faktumentarci slijede svjetske premijere tri dokumentarna filma nastala u produkciji Factuma.
Završiti i relaizirati čak tri filma u jednoj godini čini se da nije izuzetak za Factum. Nakon takvog prošlogodišmjeg pothvata i ove se godine sprema jedan takav! Ništa čudno jer Factum je najstarija i jedna od najznačajnijih hrvatskih nezavisnih dokumentarnih produkcija. U umalo 30 godina postojanja realizirala je više od 90 dokumentaraca koji su prikazani na stotinjak festivala i koji su osvojili čitav niz prestižnih međunarodnih i nacionalnih nagrada.
Redatelj Ivan Ramljak, prepoznatljiv je po osebujnom pristupu povijesnim temama, a njegov novi film Mirotvorac, na ZagrebDoxu će imati svoju svjetsku premijeru. Godine 1991., na cesti između Osijeka i Tenje, ubijen je Josip Reihl Kir, načelnik policije Osječko-baranjske policijske uprave, čovjek posvećen pregovorima i izbjegavanju rata. Ovaj film je priča o posljednjih nekoliko mjeseci njegovog života u osvit krvavog hrvatsko-srpskog rata koga je Kir svim silama pokušao spriječiti, ispričana kroz izjave desetak svjedoka vremena i arhivske materijale. I danas, nakon više od trideset godina, mnogi su elementi tog ubojstva nerazjašnjeni, a mogući nalogodavci – nepoznati.
Svjetsku premijeru na ZagrebDoxu imat će i dokumentarac Naći ću te, redateljice Justine Matov. Mlada filmašica započinje potragu za svojim ocem kojeg je poznavala samo dva mjeseca i o kojem nitko nikada nije pričao, premda je bio poznati muzičar, svojevremeno i gitarist legendarnog Parnog Valjka. Dok ona pokušava popuniti prazninu koju je njen otac ostavio iza sebe, neriješeni obiteljski problemi izlaze na površinu, a ona saznaje da je trudna. Film je to o putovanju, traženju, nalaženju, no prije svega o ljubavima koje su pronađene, ali i onima za koje je prekasno.
Film Underground top lista, Lidije Špegar govori o glazbi u vrlo specifičnom kontekstu, glazbi na sprovodima, gdje dominira tuga, koja svoj vrhunac doseže kad se rastajemo od pokojnika. Glazba definitivno igra važnu ulogu u suočavanju s tugovanjem i gotovo je nemoguće zamisliti da se rastajemo od bližnjih bez nje. Prateći glazbenike diljem Hrvatske, film prikazuje raznolikost pogrebnih praksi, ali i glazbenih žanrova koji ih prate i koji su se mijenjali s vremenom, pa se mogu, što na svojevrsni način ovaj film i radi, sastavljati i čitave top liste.